tirsdag den 17. januar 2012

Lad falde, hvad ikke kan stå

Ønsker mig brændende et nyt køleskab!

Da jeg købte lejligheden fulgte køleskabet med. Sælger overtalte mig endda til at betale 500,- (bæmunner!) for det og da jeg kun var 37 år gammel dengang, ja så vidste jeg simpelthen bare ikke bedre ... Stupid me!

Indersiden af fryselågen ser ud som nedenfor (megaklam!) og det kan ikke gå af - hverken med brug af klorin eller Malenevand (læs: 3-dobbelt salmiakspiritus).



Der mangler så også lige termostatknappen, så jeg aner ikke om jeg drejer den lille metalpind mod varmt eller koldt.

Nu er køleskabet så begyndt at rode bod på den globale opvarmning og danner efter et par uger et centimetertykt islag på bagvæggen.

Det fikses ved hjælp af et sindrigt system,som jeg af sikkerhedsmæssige hensyn ikke kan afsløre her :o)

Ja ja, jo jo - kan godt høre jer: og nej, jeg kan ikke bare lige slukke for køleskabet, så det kan stille stå og afrime.

'Nogen' kom nemlig til at sætte stikkontakten bagved vaskemaskinen (sindrigt system, hvor ledningen er trukket igennem væggen) og jeg kan ikke komme ind bag vaskemaskinen med mindre jeg rydder hele vaskerummet og brækker den ene arm på mig selv.


Som visse dele af madklubben og Steen og Stoffer siger.
Havde i sidste uge besøg af en køleservicemontør/ung mand, som forsøgte at fikse køletingen.
Noget blev udskiftet og han ville se om han kunne finde en termostatknap til mig.

"Nu håber jeg det virker!", siger  han tilfreds og glad, da han går.
"Nå, ja det gør jeg ikke!", siger jeg en smule tvært.

Han så en smule småforvirret ud og jeg måtte forklare, at jeg håbede, at mit nuværende køleskab levede på lånte dage.

Satser inderligt på, at der er ged i mit køleklima - kom is, kom kulde - ønsker mig brændende et nyt køleskab :o)

1 kommentar:

  1. Der er det jo godt at være lejer. Man ringer bare og beder om et nyt køleskab, gør man ikke? Savner en melding om hvordan løbeturen i dag er gået/løbet!?

    SvarSlet