fredag den 10. februar 2012

Bekymring og køleskabshistorien part II

Ja ja, var på galajen i går og så kom der ikke lige noget indlæg.

Sku' det ske igen - så må I underholde jer selv i kommentarfeltet, tænker jeg :o)

På vej ud på galajen missede jeg et opkald fra kørelærer-veninden og har haft mega-dårlig samvittighed, som mundede ud i denne velformulerede mail i dag:

".... Var på vej hjem til kollega med mave da du ringede og havde ikke slået blututten til og så må man ikke snakke, mens man kører, nemlig.

Og så sku' kollega med maven hentes og så sku' vi ind og hente sushi og så sku' vi ud til videre til den Frk. Lise og så glemte jeg mobilen nede i bilen.

Kom sent hjem og man må ikke sms'e efter 22.00 for så bliver folk bange!

I morges sku' hvidevareservice komme og kigge på mit køleskab og min tørretumbler og jeg sku' til tandlæge.

Kan først trække vejret nu - og så var det bare lige, at jeg ville sige: åndskyld for at jeg ikke tog telefonen - hvad er der? Smiley med åben mund"

Håber der snart kommer svar fra kørelærer-veninden!

Hvidevareservice skulle, som sagt, komme forbi kl. 08.00 her i morges - igen ... for at se på mit ældgamle og klamme køleskab, som lavede is og havde tabt temperaturknappen.

(Køleskabshistorien har optrådt i bloggen tidligere- er ret sikker på, at der er noget, som hedder back-link, hvor I kan klikke på det og så ryge direkte til det pågældende indslag.
Men det kan jeg ikke finde ud af.
Satser på at ungdommen (læs: Ida og Katrine) kan vise mig den slags, hvis jeg nu byder på lidt sushi?).

Jeg havde ydermere en aftale hos tandlægen (forklaring følger om lidt) kl. 08.45 - men det kunne jo snildt nås, hvis hvidevareservice kom som aftalt.

Det gjorde han jo sjovt nok ikke ..... Kl. 08.20 ringede han. "Jeg skynder mig!", siger han.
"Ja, ok. Hvad betyder det så? Hvornår er du her?", spørger jeg så.
Der ville så gå ca. 10 minutter, så ville han indfinde sig på matriklen.

Jeg får ringet til tandlægen og varslet min forsinkelse.
De var søde og sagde, at jeg bare skulle komme forbi, når jeg havde sparket hvidevaremekanikeren ud.

Manden arriverer og da knappen er sat på køleskabet, gør manden klar til afgang.
"Skulle du ikke også se på min tørretumbler?", spørger jeg.

Essens af længere samtale: det skulle han ikke og jeg ville blive kontaktet senere .....

Åhhhhh ....... for hevlede!

Nå, i gummirøjserne og frakken på.

Hov, må lige tjekke min nye køleskabstemperaturknap.
Det er jo bare en hvid knap???
Ingen tal, ingen prikker, ingen indikation af noget som helst.
DET HJÆLPER MIG DA IKKE EN SKID!!!
Må i gang med en blyant, når jeg kommer hjem.

Tilbage til tandlægen: havde knækket en tand i går.
På vej hjem fra job ringes der, som sædvanlig til Mor E.
Jeg fortæller jeg skal til sushihygge med kollegaerne.

"Så skal du ikke ud og løbe?", lyder det spidst fra det mødrende ophav.
"Nej, ikke i aften - løber på søndag. I aften skal vi bare hygge os med sushi."
" ............................................................................................................!"
(Dyb, misbilligende tavshed fra moderen = dumme tykling af et barn, så bliver du jo aldrig tynd!).

For at lette stemningen fortæller jeg så i stedet, at jeg skal til tandlæge, fordi jeg har knækket et stykke af en tand.

"Det er også fordi du altid skal sidde og sutte på noget! Du skal holde op med altid at sidde med noget i munden! Du har jo sagt at du altid sidder og spiser slik. Det skal du holde op med!"
".............................................................................................................!"
(Dyb misbilligende tavshed fra barnet = så hold dog kæft! Jeg har muligvis én gang sagt, at det er hyggeligt at ha' lidt snolder i receptionen. Men det er jo ikke ensbetydende med, jeg har kæften fyldt med Polo og Mentos (som er mine yndlings lige for tiden) HELE TIDEN!!!!!).

Hvem var det der sagde, at jeg ligner min mor??? Hvem???!!!

2 kommentarer:

  1. Ikke MIG! Det må være nogen af de andre. Du ligner hende da heller ikke. Du er ikke døv på det ene øre. Du har ikke passeret de 70 år. Du går ikke i Red and Green-tøj. Du har en bil. Er tilmeldt en løbeklub. Og du elsker Little Britain og Sten og Stoffer. Og du er mor til to katte. Hun har kun en datter!

    SvarSlet
  2. Vil godt lige klage over de ækle kodeord man skal skrive for at få lagt sit indlæg ud. Skulle skrive NUMSIN. Jeg er ellers ikke sart. Men det der overgik lige mine grænser. Tør næsten ikke trykke på Udgiv nu!

    SvarSlet