lørdag den 26. maj 2012

Hvad er kuren for trommesyge?

Mødte mit Waterloo i går!

Var med Tina Underbo og Bobby Stuebo på Shan Kou. Sku' ha' testet det der running sushi.

Konceptet er som følger: spis hvad du kan for 228,-

På nederste dæk kører de kolde retter (sushi og andre lækkerier) og på øverste dæk kører der varme godter (små kinaruller, nudler, indbagte bananer og den slags).

Man åbner bare lågen, stikker poten ind og snupper den tallerken, der ser bedst ud.

Jeg fik lågepladsen.

Det gik helt galt!


Jeg ku' slet ikke styre det. Kastede tallerkener ud på vores bord, som var jeg til optagelsesprøve i kampfrisbee.

Mine øjne stod på stilke.

Jeg evnede overhovedet ikke at føre en samtale med mine borddamer.

Alverdens godter susede afsted på båndet og jeg var som besat.

Kunne slet ikke få øjnene fra det rullende paradis.

Måtte til sidst, noget rød i kinderne og med begyndende trommesyge, sige undskyld til indehaveren over at have spist så meget ... (ret sikker på jeg så ham tørre en tåre væk og mumle noget om 'underskudsforretning', da vi vraltede ud af restauranten).

Efter at have travet en smule rundt og kigget lidt karneval mente vi os nu alligevel i stand til at indtage en soft ice.

Så den sliksyge flok slog et slag indenom en snolderbutik på Østerå.

"NÆSTE!!!", råbte manden bag disken (kom også fra syd for Skalborg Bakke).

"En soft ice, tak", sagde Bobby Stuebo.

"Youuuba ( hvilket vi fejlagtigt tolkede som nougat),vanille eller blandet?", spurgte manden bag disken med lynets hast.

"Øh, hvad?", spurgte Bobby Stuebo lidt forvirret, og lettere plaget af full-blown trommesyge, og kiggede hen mod isen.

"SE PÅ MIG!!!", skreg manden bag disken og pegede fægtende på valgmulighederne, som viste sig at bestå af jordbær og vanille - nougat var så ikke 'youuuba' ...!)

Bobby Stuebo fik sin is og undskyldte alt besværet og vi tog flugten ud til sambarytmerne.

Har lært to ting:

1. Næste gang skal jeg ikke ha' lågepladsen!
2. Næste gang reagerer jeg kun på ord jeg kender, som fx. krymmel!

3 kommentarer:

  1. Uuuh, Mette... Godt du har fingeren på pulsen! Det er gået totalt hen over hovedet på mig, at der er "sushi på samlebånd" i Aal'eren nu... Det må tjekkes ud (og håber, at du ikke har fået indehaveren til at ændre mening omkring det dér tag selv koncept).
    Haha! Kan lige se scenariet for mig med dig og youuuba-manden ;-)
    Dejlig blog - tak for underholdningen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Assår kvalitetsmæssigt er Sushi Sushi stadig klasser bedre. Men konceptet med at al den mad du kan spise bare suser forbi dig, lige til at snuppe, var aldeles uimodståelig :o)

      Tak for roserne :o)

      Slet
    2. Jiiiiillll... du skal KLART ind og have dig en gang trommesyge. Det er super fedt (minus trommesyge, fik det selv første gang jeg var der)
      Godt nok er Sushi Sushi bedre, men det øverste rullebånd er det hele værd. Mums!
      Hæhæ, Mette, Mick og jeg ligger flade af grin over din oplevesle med rullebånd og youuba :) Du er altid totalt grineren. Klumme ønskes i Woman tak.

      Slet