søndag den 24. juni 2012

Fodtusserne på tur

Det er altså en lille smule op ad bakke at gi' den som Frk. Fin, når man er lidt af et fæ ...

Regnen kom ikke i morges, som vi havde aftalt. Så jeg trampede ned ad trappen i løbeoutfit for at tage et par runder om søen med Holmgaard.


Da hoveddøren havde smækket bag mig, kiggede jeg på nøglerne i min hånd ...

Det var ikke nøglerne til hoveddøren ...

Jeg havde smækket mig selv ude ...

"Jamen???", sagde Holmgaard. "Hvad gør vi?"

Jeg fnes en smule forlegent, trådte mig selv lidt over løbeskoene (de nærmeste ekstranøgler lå hos Bästissen - godt 5 km væk) og bad om selskab på 'en lille gåtur' i stedet for dagens planlagte løbetur.

"Jeg gi'r sgu en hindbærsnitte på vejen!", råbte Holmgaard og sprang på cyklen og jeg satte efter hende i adstadigt trav, opløftet ved tanken om sukker.


Og således gik det så til at To Idioter På Tur, kunne ses siddende midt-formiddag, iført løbetøj, i havearrangementet foran Hasseris Bageren med hver sin hindbærsnitte ...
(Nej, folk gloede overhovedet ikke spor underligt på os).

Ja, Holmgaard havde penge med.
Ja, jeg kunne bare ha' lånt til en busbillet og suset frem og tilbage på en halv time.

Men det går bare ikke med universet, når man har været et kvaj af rang - så må man sgu bide til bolle (mmm ... hindbærsnitte) og trave (med et par få hundrede meters løb lagt strategisk ind, kun når det gik ned ad bakke forstås) godt 10 kilometer for at få sin ekstranøgle ...

Især når det ikke er første gang, man laver stuntet ...

Lige indtil i dag var røvturen over dem alle, da jeg havde smækket mig ude på Kastetvej og måtte gå turen ind til midtbyen i bondekjole, ankelsokker og badetøfler, hvor velcroen på den ene blev ved med at gå op ...

Det var først i 90'er og rigtig smart, I swear! (Altså måske pånær det med badetøflerne).

Må lige have gennemtænkt min nøglestrategi igen ...

Hvad fanden er der lige med mig og nøgler?

6 kommentarer:

  1. Du satte ikke i adstadigt tempo. Du GIK!! Og du havde "glemt" nøglerne med vilje, for du gad jo ikke løbe. Jeg hopper ikke på den en anden gang! Du skal ikke holde mig for nar bare fordi jeg er under 40!!! I øvrigt vil jeg gerne be om en nøgle til kvisten, så laver du ikke det nummer en gang til!

    SvarSlet
  2. Og du parkerer også bare en nøgle ved mig, jeg gidder ik løbe, men suser gerne ud i det blå lyn for at hjælpe dig( Holmgaard) med at komme videre i livet;) og det med at løbe, det må sq da snart blive bedre for syv sytten.....

    SvarSlet
  3. Dejligt at ha lidt moralsk opbakning i dig, Anita. Det er jeg maje gla ve! Det der med at løbe er vores evige Sisyfos-arbejde. Det er hårdt at løbe selvom det går ned ad bakke!

    SvarSlet
  4. Du fik da både løbetur og hindbærsnitte. Jeg synes bestemt, du burde glemme nøglerne oftere. Det der lyder nemlig ikke som den værste måde at tilbringe en times dødsyg dag på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hep hep for Ronja - vores nye løbecoach!

      Slet
  5. Ronja, du opfordrer jo ligefrem til uterlighed! tror godt, vi ka li dig!!!

    SvarSlet