fredag den 7. september 2012

Det er derfor det hedder et KØREkort ...

Jeg kan én slags parkering: kør direkte ind i båsen (forlæns naturligvis).

Er der ikke mulighed for denne type parkering, kører jeg gerne flere kilometer for at finde en passende bås med forlæns adgangsvej.

Min bil kan nemlig hverken bakke ind i p-båse eller parallelparkere, hvilket formentlig beror på uhensigtsmæssigheder i styretøjet.

Ret sikker på, at jeg aldrig blev undervist i det, da jeg tog kørekort.

Kørelærerveninden tilbød sine kompetencer udi parallellernes mysterier sidste sommer.

Jeg blev puttet bag rattet i Snebolden og kørerlærerveninden indtog instruktørrollen på passagersædet.

Jeg fik alle de nødvendige instrukser ca. sådan her, som kan illustreres ca. sådan her:


Jeg prøvede og prøvede og prøvede ....

Det virkede ikke.

Kørelærerveninden gloede undrende på mig og derefter rundt i bilen.

"Hop lige ud, så prøver jeg. Kan være der er noget vinkelhalløj, der er anderledes i din bil", sagde hun (fuld af håb,tænkte jeg).

Snebolden røg direkte ind til kantstenen i første forsøg ...

Vi gennemgik alle trinene igen.

"Hør nu - du skal dreje rattet én omgang ..."

"Jamen, det er også bare fordi jeg har så dårlig en fornemmelse af, hvornår jeg har drejet det én omgang", sagde jeg med ydmygelsens sved på panden.

"??? - Det er når der står Ford igen ...!!!", lød svaret tørt.

Tror også jeg så nogle himmelvendte øjne, men er ikke sikker, fordi jeg havde travlt med at sidde og glo vantro på rattet.

Kan stadigvæk ikke parallelparkere.

5 kommentarer:

  1. Der må være noget andet du kan??????

    SvarSlet
  2. Sorry græder af grin og læser højt:) Ford, ja den havde jeg ikke set komme men er da helt overbevist om, at du er fantastisk til så mange andre ting:) Go' weekend.

    http://hvisvindenvender.blogspot.dk/

    SvarSlet
  3. Hvad end du gør, så lad være med at flytte til Kbh. jeg har efterhånden så småt udviklet det modsatte problem.
    ...Vi ville være totalt kick ass på road trip

    SvarSlet
  4. Fnis.....:)

    SvarSlet