torsdag den 10. januar 2013

På den igen!

Er startet op i løbeskolen, igen.

December gik med pjevset hosteri og og juletravlhedspjæk. Der skulle jo laves julehuskelister, som skulle optimeres og effektiviseres, lægges i Excelark og tilføjes pretty colours.
Det led løberiet under.

Det lider jeg så under i dag ...

Først løber man lejligheden rundt og leder efter alt løbegejlet, finder et par stumper og buldrer ned ad trappen.

Springer kækt ind på stadion med røde kinder og der går det så op for én, at man har glemt halvdelen af alle de livsnødvendige dingenoter, der bare skal til for at løberiet kan blive en realitet.

Refleksvesten, så man kan blive set i trafikken og signalere, at man er en del af det aktive Danmark... der endnu gudsketakoglov kan dække det evigt bugnende korpus. Jeg gruer allerede nu for foråret, hvor det bliver tydeligt for alle, hvor godt min løbetrøje er fyldt ud ...

Det blinkende refleksbånd om benet, så man kan blive set i trafikken og signalere, at man er en del af det aktive Danmark ... som jeg bare synes er skideskægt, fordi det blinker og jeg har så travlt med at rende og spjætte med det ene ben, så jeg kan se blinkeriet, at jeg er i evig fare for at knalde fortænderne ned i asfalten.

Løbeuret, så jeg kan følge med i min udvikling og forbedre min form ...  Så jeg ved nøjagtig, hvornår max tiden for pineriet skal stoppe og torturen ender og så de andre løbere kan se, at jeg er megameget med på noderne.

iPod'en, så jeg kan blive inspireret af den fede musik og bare løbe, løbe, løbe som en gazelle ... Så jeg kan skrue lyden op på max og pisse på alverdens høreskader. Bare jeg ikke kan høre mit eget åndedræt, for så tror jeg, at jeg er ved at dø af et astmaanfald.

Mon der findes en dingenot, der kan gøre mig pjattet med det der løberi?
Unlikely. Jeg skal nok bare pines til det.

Næste uge hægter jeg mig på ham der Sven Svingben med de lange stænger - lægger mig lige bagved.
Hvad? Hvem sagde, at han er 75? Jeg er ligeglad, Sven er speed on legs - jeg skal nok aflure ham alle hans tricks!





3 kommentarer:

  1. Svend Svingben er vores idol næsten lige så meget som Bruce Springsteen. Det er ikke mange forundt at være det!

    SvarSlet
  2. HOLD NU KÆFT - Filmen af dit spjættende ben kører for fulde drøn....
    I guder - jeg melder mig fandme ind ..... !!

    SvarSlet
  3. Respekt! Jeg bøjer mig ydmygt i støvet og synes du er sej fordi du er kommet i gang igen.
    You rock frk. Dahl

    SvarSlet